tisdag 31 december 2013

2013 - mitt mest inspirerande och utvecklande år, än så länge.

Kära vänner och bekanta!

2013 var för min egen del ett mycket händelserikt år. Det var året när åtskilliga nya och oväntade möten inträffade. Alla dessa möten och upplevelser har påverkat och förändrat mig. Mycket.

Jag har haft glädjen att träffa sociala entreprenörer med en enorm energi och kämparglädje. Ni har alla inspirerat mig till att engagera mig inom en rad olika områden jag tidigare inte hade någon större insikt i. T.ex. i utbildningsfrågor, integrationsfrågor och anti-mobbningsfrågor. Jag vill tacka er alla för att ni har lärt mig nya saker och gett mig nya perspektiv på livet. Att ni dessutom har tagit er tid att dela med er av era livsöden har varit generöst och ödmjukt och fått mig att se på livet med nya ögon. Tack. Ni vet vilka ni är!

I min yrkesroll träffar jag dagligen intressanta personligheter, alla med olika bakgrunder, ambitioner och drivkrafter. Denna variation på möten bidrar även den till stor del till att mitt 2013 har varit mitt mest inspirerande och utvecklande år. Att få ta del av alla era berättelser och historier berikar mig. Det är en ynnest, att i mitt arbete, få möjlighet att varje dag höra nya livsöden och tankar kring livet och inte minst att få höra om alla era erfarenheter, kunskaper och personliga målsättningar. Tack även till er, ni vet också vilka ni är!

Dessutom har jag under detta år varit med på en mycket spännande professionell resa där vi har tagit våra bolag till nästa nivå, rustat dem starka för 2014 samt kompletterat vår grupp med nya och spännande samarbetspartners och medarbetare. Vi har även investerat i två nya satsningar vilket är och har varit en starkt bidragande orsak till att jag känner att det gångna året har gett mig en otrolig spark i baken gällande min egen professionella och personliga utveckling. Tack alla ni som har varit inblandade! Ni vet verkligen vilka ni är!

Sist men inte minst blev 2013 året då jag tog ett stort steg framåt i min personliga utveckling. Jag har varit på ett par kurser/program som alla har bidragit och gör så varje dag, timme och minut, till att jag fått nya perspektiv på varför jag är som just jag är. Och vem jag är. Inte minst. Att ha fått ökad förståelse för mig själv, var jag kommer ifrån, min egen historia och mina egna berättelser har gjort mig ännu starkare, ännu mer lycklig och tillfreds. Med att jag är jag. Och att du är du. Och att livet är livet. Alla ni som givmilt och energiskt har bidragit på denna resa vet också vem ni är. Tack skall ni ha! Jag känner starkt för er! Alla.

Men det finns några personer i mitt liv som förtjänar ett extra tack: min fru Callin som stöttar mig i ur och skur. Våra underbara små döttrar som gör varje dag till ett äventyr. Att få vara en del av era liv ger mig de absolut största perspektiven på hur livet verkligen är. Ni lär mig så mycket. Varje dag. Tack för att ni finns! Jag älskar er! Och vet ni vad. Jag vill även tacka mig själv för att jag är jag. Och för att jag ger mig nya perspektiv. Varje vaket och icke-vaket ögonblick. Tack Niklas för ett fantastiskt år!

Vill med dessa enkla rader önska er alla ett riktigt gott nytt och glöm inte bort att det är inte själviskt att tänka på sig själv, det är osjälviskt!

Kärlek och värme, Niklas

Inga kommentarer: