söndag 10 juni 2012

Två bra sysselsättningsrelaterade poänger av Fredrik Reinfeldt i Malmö den 30 maj

Den 30: e maj på Sydsvenska Handelskammarens årsmöte höll Fredrik Reinfeldt ett intressant föredrag. Han hade två viktiga poänger jag vill dela med mig av: 1. "just nu i Sverige ökar vi kraven på de vill anställa samtidigt som nivån på de vi vill anställa har gått ned. Detta är inte så bra. Vi behöver satsa mer på utbildning i Sverige." Jag kunde inte vara mer enig. 2. "vi behöver alla typer av jobb och jobb uppstår när företag vill växa och satsa." Jag är enig även här. Med andra ord ser jag fram emot att vi snart satsar ännu mer på vår utbildning i Sverige samt på ännu fler åtgärder som gör det lättare för svenska företag att bli riktigt konkurrenskraftiga på världsmarknaden. Tillsammans kan vi göra det. Nu kör vi Sverige! Inte bara i EM utan även i världsekonomin. :)

Inga kommentarer: