tisdag 29 maj 2012

Jag byggde större delen av mitt underbara nätverk i Lund. Var byggde du ditt?

Dagens fundering. Hur ser det "optimala" nätverket ut? När och var bygger man egentligen det? I många år har jag nu hört mig själv säga: "jag har Lund och Malmö Nation att tacka för mitt underbara nätverk" utan att egentligen inse styrkan och möjligheterna i det jag har sagt i alla år. Förra veckan och denna vecka har jag sprungit på och/eller lunchat med flera stycken från denna tid. Det är faktiskt helt otroligt vilka band vi byggde under dessa studieår. Nu har jag arbetat i tio år, ganska exakt på dagen faktiskt. Otroligt. För det har ju även mina gamla Lunda-vänner gjort. Nu börjar vi komma dit där man/jag faktiskt har förstått och insett styrkan i att vi hade så galet roligt under alla år i Lund och poängen och nyttan av att vi alla läste lite olika saker och hade olika intressen även om det på den tiden kändes som att vi alla var stöpta i samma form ibland. När jag idag surfar runt i min Linkedin-profil eller Facebook-profil blir jag snabbt ödmjuk för faktumet att jag har så många bekanta eller vänner som bara är ett klick bort. Hmmm, vad skall jag använda denna insikt till? Tål att tänkas ett varv till på.

Inga kommentarer: